Pianiste,

Nadat Tae haar pianostudie in Seoul en Trossingen (Duitsland) had afgerond, begon ze een oude muziekstudie met als hoofdvak ‘Fortepiano’ (historische piano volgens historische uitvoeringspraktijk).

Na twee jaar Fortepiano studie in Trossingen, verhuisde ze naar Nederland. Daar begon zij haar kernstudie ‘Oude muziek’. Ze studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en daarna aan het Conservatorium van Amsterdam. Daar studeerde zij ‘Fortepiano’ bij de afdeling Oude muziek. Ze behaalde haar Bachelor en Master diploma.

Na haar studie verbreedde ze zich verder om zich verder te ontwikkelen in de muzikale wereld. Enkele voorbeelden: klassieke solo concerten, ensembles (inclusief Duitse liederen en bekende aria’s, wereld muziek, repertoire gerelateerd met Koreaanse cultuur, klassiek met rap, samenwerking met andere culturele sector, enzovoort).

Tae Young heeft diverse concerten gegeven in concertzalen en theaters, zorgtehuizen en op festivals opgetreden. Zij werkte voor Barok Opera Amsterdam en jaren voor een Operettevereniging in Noordwijk. Vanaf 2013 begeleid ze kerkdiensten met de piano, en sinds kort ook op het orgel.

Tae Foto (004).jpg